Τα κάμπινγκ της Ελλάδας τα έχουν όλα!

Τα κάμπινγκ της Ελλάδας τα έχουν όλα!

"Όταν ονειρεύεστε έναν γάμο στη θάλασσα, σίγουρα φτιάχνετε εικόνες με ρομαντικό ηλιοβασίλεμα, χρυσή αμμουδιά, αμέτρητα κεριά, χορό και ποτό κάτω από τα άστρα" και "αν πρόκειται να βαφτίσετε το αγγελούδι σας, η ταβέρνα μπορεί να φιλοξενήσει το τραπέζι της βάφτισης και το πάρτι των μικρών παιδιών". Πρόκειται για δραστηριότητες που -ανάμεσα σε πολλές άλλες- πραγματοποιούνται σε κάμπινγκ της Ελλάδας, τα οποία εξελίχθηκαν, προχωρώντας συχνά ένα βήμα μπροστά από τις προσδοκίες του πλέον απαιτητικού σύγχρονου επισκέπτη.

Τα στερεότυπα "λύση στην κρίση, η επιστροφή στη φύση" και "λίγη βρωμιά και μια... κουτσή κιθάρα"


H συζήτηση για τα θέματα της αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα είναι μεγάλη και εκτενής, αλλά σπάνια αναφέρεται σε έναν από τους πιο βασικούς τουριστικούς τομείς διεθνώς: τα κάμπινγκ. Αλλά και όταν η συζήτηση "ανοίγει", συνήθως αναλώνεται στην οικονομική κρίση, που προκάλεσε ένα κύμα "επιστροφής στη φύση", καθώς και σε στερεότυπα, τα οποία "θέλουν" τους ανθρώπους που επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους στη σκηνή, βασικώς νέους-φοιτητές, που δεν τους ενοχλεί και ιδιαίτερα η έλλειψη "πολυτελών" συνθηκών υγιεινής και αρκούνται στο να περνούν τα βράδια τους γύρω από μια φωτιά στην παραλία, με κιθάρες και μπύρες.

...και η σημερινή πραγματικότητα


Όμως, η πραγματικότητα των περισσότερων των 300 οργανωμένων τουριστικών κάμπινγκ στην Ελλάδα είναι πολύ διαφορετική και το κοινό που επιλέγει τον συγκεκριμένο τύπο διακοπών έχει αφενός διευρυνθεί, αφετέρου έχει γίνει εξαιρετικά απαιτητικό.

"Τα ελληνικά κάμπινγκ είναι σε υποδομές και προσφερόμενες υπηρεσίες από τα καλύτερα στα Βαλκάνια" δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Δεληδημητρίου, πρόεδρος της Ένωσης Κάμπινγκ της Χαλκιδικής, της περιφερειακής Ενότητας της Μακεδονίας, που μαζί με την Πελοπόννησο διαθέτει τα περισσότερα καταλύματα οργανωμένης κατασκήνωσης, προσελκύοντας το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων και αλλοδαπών κατασκηνωτών.

Beach Bar, βιβλιοθήκες, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, καπνοπωλεία, ιατρεία, παιδικές χαρές, κινηματογράφοι, πολυτελή εστιατόρια, ουζερί, πιτσαρίες, καφέ- μπαρ, Internet cafe, καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης, πλυντήρια ρούχων, μηχανήματα αυτόματης ανάληψης μετρητών (ΑΤΜ), γήπεδα, είναι μόνο κάποιες από τις παροχές, που πλαισιώνουν τη διαμονή δίπλα στο κύμα.

"Με TV LCD και προσωπική αυλή και πάρκινγκ"


Οικίσκοι, πλήρως εξοπλισμένα mobile homes, κλιματιζόμενα τροχόσπιτα, υπόσχονται άνεση και ηρεμία ακόμη και σε εκείνους που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την κατασκηνωτική ζωή και αντιμετωπίζουν τη συναρμολόγηση μίας σκηνής ως... γόρδιο δεσμό. "Κάθε τροχόσπιτο διαθέτει κλιματισμό, τραπεζαρία με επιπλέον κρεβάτι, σεντόνια, σκεπαστό επιπλωμένο κήπο, υπνοδωμάτιο με διπλό κρεβάτι, ψυγείο και θέση πάρκινγκ".


«Παντρευτείτε ρομαντικά», «αναλάβετε τη βιολογική εκτροφή μίας κότας» ή «κάντε δίαιτα»

"Όταν ονειρεύεστε έναν γάμο στη θάλασσα, σίγουρα φτιάχνετε εικόνες με ρομαντικό ηλιοβασίλεμα, χρυσή αμμουδιά, αμέτρητα κεριά, χορό και ποτό κάτω από τα άστρα" και "αν πρόκειται να βαφτίσετε το αγγελούδι σας, η ταβέρνα μπορεί να φιλοξενήσει το τραπέζι της βάφτισης και το πάρτι των μικρών παιδιών". Δεν πρόκειται για διαφήμιση πολυτελούς ξενοδοχείου ή χώρου φιλοξενίας δεξιώσεων. "Εκδήλωση Αστρονομίας στο πλαίσιο του Summer School". Δεν πρόκειται για επιστημονική ημερίδα σε κάποιο πανεπιστημιακό αμφιθέατρο. Πρόκειται για δραστηριότητες που -ανάμεσα σε πολλές άλλες- πραγματοποιούνται σε κάμπινγκ της Ελλάδας, τα οποία εξελίχθηκαν, προχωρώντας συχνά ένα βήμα μπροστά από τις προσδοκίες του πλέον απαιτητικού σύγχρονου επισκέπτη.


Τα στερεότυπα "λύση στην κρίση, η επιστροφή στη φύση" και "λίγη βρωμιά και μια... κουτσή κιθάρα"

H συζήτηση για τα θέματα της αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα είναι μεγάλη και εκτενής, αλλά σπάνια αναφέρεται σε έναν από τους πιο βασικούς τουριστικούς τομείς διεθνώς: τα κάμπινγκ. Αλλά και όταν η συζήτηση "ανοίγει", συνήθως αναλώνεται στην οικονομική κρίση, που προκάλεσε ένα κύμα "επιστροφής στη φύση", καθώς και σε στερεότυπα, τα οποία "θέλουν" τους ανθρώπους που επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους στη σκηνή, βασικώς νέους-φοιτητές, που δεν τους ενοχλεί και ιδιαίτερα η έλλειψη "πολυτελών" συνθηκών υγιεινής και αρκούνται στο να περνούν τα βράδια τους γύρω από μια φωτιά στην παραλία, με κιθάρες και μπύρες.

...και η σημερινή πραγματικότητα

Όμως, η πραγματικότητα των περισσότερων των 300 οργανωμένων τουριστικών κάμπινγκ στην Ελλάδα είναι πολύ διαφορετική και το κοινό που επιλέγει τον συγκεκριμένο τύπο διακοπών έχει αφενός διευρυνθεί, αφετέρου έχει γίνει εξαιρετικά απαιτητικό.

"Τα ελληνικά κάμπινγκ είναι σε υποδομές και προσφερόμενες υπηρεσίες από τα καλύτερα στα Βαλκάνια" δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Δεληδημητρίου, πρόεδρος της Ένωσης Κάμπινγκ της Χαλκιδικής, της περιφερειακής Ενότητας της Μακεδονίας, που μαζί με την Πελοπόννησο διαθέτει τα περισσότερα καταλύματα οργανωμένης κατασκήνωσης, προσελκύοντας το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων και αλλοδαπών κατασκηνωτών.

Beach Bar, βιβλιοθήκες, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, καπνοπωλεία, ιατρεία, παιδικές χαρές, κινηματογράφοι, πολυτελή εστιατόρια, ουζερί, πιτσαρίες, καφέ- μπαρ, Internet cafe, καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης, πλυντήρια ρούχων, μηχανήματα αυτόματης ανάληψης μετρητών (ΑΤΜ), γήπεδα, είναι μόνο κάποιες από τις παροχές, που πλαισιώνουν τη διαμονή δίπλα στο κύμα.


"Ξεφάντωμα τη νύχτα... δίαιτα τη μέρα"


Νέοι από την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια έρχονται σταθερά κάθε καλοκαίρι στα κάμπινγκ της Ελλάδας, για να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις επιστημονικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος και να συμμετάσχουν σε αθλητικές διοργανώσεις. Αντίστοιχα, πολλές οικογένειες επιλέγουν τα κάμπινγκ για το πλήθος των δραστηριοτήτων που προσφέρουν για τη δημιουργική απασχόληση μικρών και μεγάλων.

Το ημερήσιο πρόγραμμα, το οποίο οι υπεύθυνοι των κάμπινγκ σχεδιάζουν ξεχωριστά για κάθε ηλικιακή ομάδα, περιλαμβάνει αθλητικά γεγονότα και διοργανώσεις, όπως τουρνουά beach volley, τένις κ.λπ., extreme sports, μέχρι και προγράμματα γυμναστικής για τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, τη μυική ενδυνάμωση και την απώλεια βάρους.

Οι αθλητικές δραστηριότητες γίνονται συχνά και έξω από τους χώρους των κατασκηνώσεων.

Όσον αφορά στη νυχτερινή ζωή στα κάμπινγκ, δεν είναι ποτέ βαρετή. Στις εκδηλώσεις που διοργανώνουν περιλαμβάνονται συναυλίες διεθνούς αναγνώρισης Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, παραδοσιακές ελληνικές βραδιές, θεματικές εκδηλώσεις, μουσικά πάρτι κ.λπ.


"Οι τιμές-Οι προσφορές"


Το κάμπινγκ παραμένει σταθερά το είδος των διακοπών, στις οποίες δύνανται να αντεπεξέλθουν οικονομικά άνθρωποι σχεδόν κάθε εισοδήματος. Πακέτα προσφορών, όπως "στις 3 διανυκτερεύσεις και μία 4η δωρεάν" και εκπτώσεις σε ειδικές ομάδες όπως φοιτητές, άνεργοι, πολύτεκνοι κ.λπ. διατίθενται από κάθε κάμπινγκ. Οι τιμές, ανάλογα με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ξεκινούν περίπου από τα 5 ευρώ το άτομο, ανά ημέρα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Κάμπινγκ Χαλκιδικής, "οι τιμές παραμένουν σταθερά μειωμένες εδώ και τρία χρόνια, παράλληλα με τις ειδικές προσφορές που γίνονται".

"Θα είμαι κι εγώ εκεί"


Καταλυτικός στη διάχυση της πληροφόρησης για τα κάμπινγκ και τη μετάδοση της καλής διάθεσης και θετικής ενέργειας είναι και ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.


Έλληνες και ξένοι


Τα οργανωμένα κάµπινγκ υπήρξαν διαχρονικά περισσότερο δημοφιλή για τους αλλοδαπούς, παρά για τους Έλληνες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που επεξεργάστηκε ο ΣΕΤΕ, την τετραετία 2005-2008 διανυκτέρευσαν στα ελληνικά κάμπινγκ 659.556 αλλοδαποί και 587.281 Έλληνες, με τον συνολικό αριθμό (1.246.837) να αναλογεί μόλις στο 2,26% όλων των διανυκτερεύσεων σε κάθε είδους και κατηγορίας καταλύματα, τη συγκεκριμένη περίοδο. Το 2012, 557.772 αλλοδαποί διανυκτέρευσαν στα τουριστικά κάμπινγκ της Ελλάδος. Από αυτούς, 129.381 ήταν Γερμανοί, 76.588 Ιταλοί, 65.654 Γάλλοι, 45.842 Ολλανδοί, 43.955 Βούλγαροι και 34.415 Αυστριακοί. Οι Έλληνες που επιλέγουν τα κάμπινγκ προτιμούν την περίοδο από τον Ιούνιο και μετά, αφού κλείσουν τα σχολεία και ολοκληρωθεί η εξεταστική περίοδος στα Πανεπιστήμια.

Σε ό,τι αφορά στους ξένους, ο πρόεδρος της Ένωσης Κάμπινγκ Χαλκιδικής επισημαίνει ότι η Εγνατία Οδός ευνόησε τον οδικό τουρισμό και κατ' επέκταση και τα κάμπινγκ της Βόρειας Ελλάδας, ενώ σημειώνει ότι αναμένονται θετικά αποτελέσματα, ως προς τις αφίξεις από Κεντρική Ευρώπη, από την επαναλειτουργία της υπηρεσίας "Camping On Board", στην ακτοπλοϊκές γραμμές Ιταλίας-Ελλάδας στην Αδριατική. Η υπηρεσία απευθύνεται, με πολύ φθηνά εισιτήρια, στις ανάγκες των επιβατών που ταξιδεύουν με το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ τους.

Πηγή: http://www.protothema.gr

Επισκεφτείτε το κάμπινγκ Blue Dream στη Χαλκιδική, περιοχή Σάνη και περάστε τις καλύτερες διακοπές της ζωής σας.